Branding en marketing voor Independent Cycling Team

Independent Cycling Team

Independent Cycling Team

Tijdens corona vonden er geen wielerkoersen plaats dus moest wielrenner Max van Kempen, van Independent Cycling Team, een andere manier om op te vallen binnen de wielerwereld. Wij hebben dit wielerteam ondersteund op gebied van marketing, branding en sponsoring tijdens hun uitdaging: Road to Italy. Max legde binnen 4 dagen een afstand van 1350 kilometer af. Van Moergestel (Nederland) naar Caorle (Italië). Een goede voorbereiding was dus vereist voor deze uitdaging.

Marketing en branding

Tijdens de voorbereiding van de Road To Italy ondersteunden wij Independent Cycling Team op het gebied van marketing en branding. Denk hierbij aan het werven van sponsoren, het creëren van een website waarop mensen meer te weten konden komen over het project en een donatie konden achterlaten. Ook bedachten we samen een strategie voor social media en een aanpak om de media te benaderen.

Documentaire

Deze uitdaging was zo uniek, dat we vonden dat deze vastgelegd moest worden. We besloten dat een cameraman meeging om de rit zowel voor als achter de schermen vast te leggen voor uiteindelijk een documentaire. Independent Cycling Team presenteerde deze documentaire een paar maanden later tijdens hun eigen evenement in de plaats waar het allemaal van start ging: Moergestel. Een geslaagd evenement met hopelijk een succesvolle uitkomst voor wielrenner Max van Kempen. We blijven hem op de voet volgen tijdens zijn weg naar de top.

Impaccers